Flyboard a Barcelona i Castelldefels, gaudint de l’esport aquàtic de moda

Si fa unes setmanes m’haguessin dit que estaria practicant Flyboard o, el que és el mateix, sobrevolant les aigües del mar no m’ho hagués cregut en absolut, però va ser així.

Mentre treballava en diverses tasques de la Web vaig rebre una petició de hangout de FlyBoard Club Barcelona i desprès d’estar parlant amb ells força estona em van oferir la possibilitat de provar aquesta nova modalitat d’esport aquàtic amb la qual, gràcies a unes botes que projecten un raig d’aigua a gran pressió, hom es pot elevar a uns quants metres per sobre de l’aigua, caminant-hi per sobre i realitzant un gran ventall d’acrobàcies.

El cert és que al principi vaig tenir els meus dubtes, ja que mai m’he considerat un animal aquàtic així que l’experiència, per molt interessant que s’emblés, corria el risc d’acabar en tragèdia. Davant dels meus dubtes inicials els hi vaig preguntar si es necessitava certa experiència en algun altre tipus d’esport aquàtic i una condició física determinada i em van respondre que en absolut i que passats els primers 5 minuts se li acaba agafant el truc al invent. Desprès d’aquestes paraules vaig acceptar la seva invitació convencent prèviament a un amic per tal que m’acompanyés en aquesta experiència.

Història del Flyboard

Un cop concretat el dia i l’hora no vaig trigar en obtenir una mica més d’informació sobre aquesta modalitat esportiva. Pel que vaig poder llegir, el Flyboard el va inventar Franky Zapata l’any 2011, un francès expert en motos d’aigua. Desprès de ser presentat oficialment a principis de l’any 2012, l’octubre d’aquell mateix any es va realitzar el primer campionat mundial d’aquesta disciplina esportiva. Des d’aleshores, la pràctica d’aquest esport ha anat augmentant i cada vegada hi ha més llocs on poder-lo practicar i més nombre d’aficionats.

Per concloure la meva petita investigació sobre el Flyboard vaig decidir veure diverses fotografies i vídeos, alguns del propi Franky Zapata, la qual cosa va fer que comencés a dubtar de si realment sabia on m’havia ficat. Em trobava desanimat quan vaig veure una imatge d’Alberto Chicote practicant Flyboard i em vaig dir que si Chicote havia pogut…

I finalment va arribar el dia…

Dissabte 19 d’octubre a les 13:00h al Port Ginesta (Castelldefels). Aquesta era la data i el lloc on caminaria sobre les aigües, o almenys ho anava a intentar. Vam arribar uns 20 minuts abans de l’hora, però un cop al Port Ginesta no vam saber localitzar un mapa on sindiqués clarament el lloc de trobada i inici de l’activitat així que, desprès de caminar una bona estona i gràcies a un treballador del port, finalment vam arribar una mica justos.

L’experiència amb el Flyboard

Un cop allà ens vam canviar i posar el banyador. Com que l’aigua estava a bona temperatura vam optar per no posar-nos el neoprè tot i que per motius de seguretat no vam poder evitar l’armilla salvavides i el casc. Un cop canviats vam pujar a una zodiac perquè ens traslladés fora del port, a uns metres mar endins.

mar endins en zodiac

La zodiac arrossegava una moto aquàtica amb un altre monitor. La moto aquàtica és part indispensable de la pràctica del Flyboard i el motiu pel qual és arrossegada és perquè la direcció és perquè a la direcció se li connecta un tub, que al mateix temps, s’uneix a les botes que s’utilitzen per a la pràctica del Flyboard i des de les quals surt projectat a gran potència el raig d’aigua que permet elevar-se per sobre de l’aigua.

A més a més del meu amic i jo a la zodiac hi havien tres persones més que anaven a realitzar l’activitat amb nosaltres. Durant el curt trajecte, el monitor va aprofitar per donar-nos algunes explicacions ja que 4 dels 5 integrants del grup no havíem practicat mai el Flyboard. La regla bàsica era que un cop ens haguéssim aconseguit elevar busquéssim sempre l’aigua amb el cap per evitar caure en una mala postura, ja que a certa alçada i caient sobre l’aigua el cop pot ser molt dolorós. Una altra recomanació de seguretat que ens va donar era que un cop a l’aigua i abans d’elevar-nos ens allunyéssim de la moto aquàtica ja que aquesta, com no disposava de direcció, no tenia la possibilitat d’allunyar-se de nosaltres en cas d’apropar-nos-hi massa. El monitor també ens va indicar que per tal d’aconseguir elevar-nos teníem que mantenir-nos en posició vertical, amb les cames una mica flexionades i mantenir ben recta la planta dels peus.

gran alçada amb el Flyboard

El primer en realitzar l’activitat va ser el noi que ja tenia una mica d’experiència, la qual cosa ens va servir als altres per veure com s’havia de fer. Malgrat no arribava a realitzar les acrobàcies més espectaculars (el tornat, el dofí o el black flip) que havia vist en alguns dels vídeos, el cert és que no se li donava gens malament i va realitzar diversos vols de molt mèrit, almenys per algú com jo, totalment neòfit en el món del Flyboard. Desprès d’aquest noi li va tocar el torn a un home de mitjana edat que no va trigar en aclimatar-se al Flyboard i realitzar varies acrobàcies i vols força espectaculars.

preparant ... només davant el perill

I finalment va arribar el meu torn. Li vaig cedir la càmera amb la qual estava realitzant varies fotos al meu amic per tal que immortalitzés el moment, però com no sap molt bé que es un zoom se’m veu “una mica allunyat”. Desprès de posar-me l’armilla salvavides i el casc i que el monitor em cordés les botes per tal que quedessin ben subjectades als meus peus “petits” em vaig posar a l’aigua i vaig nedar uns quants metres per allunyar-me de la moto aquàtica, ja que no volia ser el primer en morir estrellat contra la moto aquàtica mentre practicava Flyboard. Hagués estat una mica trist per part meva i una mort poc heroica.

Un cop em vaig trobar a uns metres de la moto aquàtica vaig intentar posar-me en posició vertical amb les cames rectes i una mica flexionades, però no ho aconseguia ja que per fer-ho t’has d’inclinar cap endavant i un cop inclinat estirar les cames per posar-les en la posició adequada. En el moment en què ho vaig fer de la forma correcta ja no vaig tenir cap problema però el més difícil va ser aconseguir elevar-me. El monitor de la moto aquàtica és l’encarregat de donar la potència necessària perquè surti el raig que t’eleva i si ho fa una mica abans d’estar 100% preparat la tasca esdevé impossible. Quan vam aconseguir sincronitzar-nos finalment em vaig elevar, la sensació va ser increïble, literalment estava volant sobre el mar. El primer que penses és en no elevar-te massa ja que es pot arribar als 9 metres d’alçada, la qual cosa impressiona i molt, sobretot la primera vegada i més sabent que un cop allà dalt has d’inclinar-te i llençar-te de cap al mar.

el dofí en Flyboard

La primera vegada que em vaig llençar al mar vaig caure de panxa i em vaig fer una mica de mal. El segon i tercer cop també vaig caure malament però en menor mesura. És complicat caure bé des de tanta distància mentre intentes aguantar bé l’equilibri. Tal com em van comentar quan van contactar amb mi als 5 minuts d’iniciar l’activitat ja m’havia fet amb els moviments bàsics necessaris per elevar-me, desplaçar-me per sobre de l’aigua, aconseguir controlar l’alçada en la qual m’anava elevant i realitzar, amb major o menor fortuna, algunes de les acrobàcies bàsiques. Vaig estar uns 15 minuts aproximadament realitzant l’activitat però semblava que portés més de mitja hora, ja que a causa de la tensió i la inexperiència vaig acabar realment cansat.

sobrevolant el mar a prop de la moto aquàtica

En acabar va ser el torn del meu amic i, malgrat que al principi va tenir els mateixos problemes que jo, finalment va aconseguir elevar-se i fer una gran quantitat d’acrobàcies. Com jo si que sé que és el zoom d’una càmera podreu observar la seva cara de ben a prop ;).

karate en flyboard

Un cop finalitzada l’activitat vam tornar amb la zodiac cap al Port Ginesta, comentant entre rialles les sensacions, les caigudes a l’aigua i les diverses anècdotes viscudes durant les nostres acrobàcies aèries.

Sensacions

Sense dubte crec que es tracta d’una experiència obligada per a qualsevol aficionat a algun dels nombrosos esports aquàtics que es poden practicar a Catalunya com el Surf, el Windsurf, el KiteSurf, el Cable Ski, etc. Tot i així, el Flyboard és una magnífica opció per a qualsevol persona que no hagi practicat cap dels esports esmentats, ja que destaca pel fet que el primer cop que hom el practica pot degustar gran part de les sensacions que aquest esport pot oferir.

Per tots els motius exposats i malgrat alguns blaus que ens van sortir, tant al meu amic com a mi, creiem que es tracta d’una magnífica opció per gaudir en solitari o acompanyat de diversos amics.

També volem dir-vos que el preu de l’activitat no és econòmic, ja que aquest oscil·la als 100€, però també és cert que es tracta d’una modalitat nova i poc estesa al nostre país i el material necessari (moto aquàtica, zodiac, Flyboard) i personal (dos monitors) obliguen marcar aquest preu.

Galeria de fotos

Informació Flyboard Club Barcelona

Si desprès de llegir l’article us han entrat ganes de provar l’esport aquàtic de moda comentar-vos que l’activitat que organitza Flyboard Club Barcelona té una duració aproximada d’1h 30 min o 2 hores i que es realitza conjuntament amb altres persones (grups de 3 a 6 persones). Per tant, quan la realitzeu compartireu l’experiència amb més gent. També és possible reservar vols privats sempre i quan el grup sigui de 3 a 5 persones així com contractar packs de varis vols per poder estalviar una mica de diners. A no ser que aneu amb algun amic i us emporteu la vostra pròpia càmera si voleu immortalitzar les vostres acrobàcies podreu contractar el servei de fotografies.

Flyboard Club Barcelona
Web: www.flyboard-barcelona.com/
Duració de tota l’activitat: 1h. 30min. – 2 hores.
Preu:
15 minuts – 100€.
30 minuts – 180€.
Pack de 3 vols: 90€ / vol.
Pack de 5 vols: 80€ / vol.
Pack de 10 vols: 70€ / vol.
Grups privats (de 3 a 6 persones): 350€.
Servei de fotos: 20€.
Telèfon: 93 426 04 78.
Lloc: Port Ginesta (Castelldefels) i Port Fòrum (Barcelona).
Més informació, contacte i reserves

Mapa i com arribar al Port Ginesta

En cotxe: des de Barcelona per la C-32: Sortida 42.
Autobús: línies CF1 i L94.
Renfe: parada Castelldefels i agafar algun dels autobusos.

Mapa i com arribar al Port Fòrum

Metro: Maresme-Fòrum (línea 4).
Autobús: línees 7, 36, 43, 141, B-23 i N-6.
Trambesós: parada Fòrum de les Cultures i Central Tèrmica.

No Comment

Comments are closed.